Angående medlemskapet på Facebook

Idag kom jag upp i tid för en gångs skull. Klockan 06:00 ringde väckarklockan och jag steg upp, pigg och alert. Jag tänkte att detta känns som dagen då jag verkligen ska lägga ner lite tid på facebook, denna underbara skapelse alla talar om.

Det jag först slogs av var att för varje ny sak man ska göra så frågar fb om tillåtelse att använda den information man har om sina vänner, detta är lite märkligt tycker jag. Hur ska jag kunna godkänna något som handlar om mina vänner?

Därefter installerade jag fb places, en app till android som gör att alla kan hålla koll på exakt vart jag är bara jag har telefonen med mig. Jag ska testa detta och se hur pass mycket detta inskränker min privata zon.

Har suttit på fb tills nu, det mest spännande som har hänt är att Magdalena från grundskolan uppdaterade sin status. Uppdateringen var följande “Var ute och gick med Jenny, sååå gullig tjej”, det är vad jag kallar en boost i mitt sociala liv. Och det har ändå bara gått 4 timmar sen jag satte mig och “fb-ade”, resten av dagen kommer bli spännande.

Leave a comment